المتابعون

الأربعاء، 28 نوفمبر 2012

نفسي أبطَّل أقول لك: "وحشتيني"

قوي...
    قوي....
         قوي يا تيتة..
وحشني منديلك الأبيض بلون كفك ولون شعرك ولون قلبك قبلهم.
وحشني شعرك الجميل اللي كنت بسرحه وأضفره بإيدي.
وحشتني البوسة الجميلة على خدودي لما كنت أخلص الضفيرة وتقولي لي: ربنا ينضَف عرضك يا بنتي.
وحشتني ضوافرك اللي كنت بقصهم أول ما تخرجي من حمامك.
وحشتني كلمة: رانيا وأجمل كلمة رانيا في الدنيا بتغنيها بلسانك.
وحشتني إيدك اللي لما كنت أبوسها كنتِ تقولي لي بابتسامة: بوس الإيدين ضحك ع الدقون.
وحشني فستانك الكحلي المنقط والبالطو الأسود وجزمك اللي كنا بنلمعها لما تخرجي تروحي لحد أو للدكتور.
عارفة إنهم معايا؟ بس بيوحشوني قوي عليكِ.
البيت وحش قوي من غير صوتك وقعدتك الجميلة.
البيت مطبخه وحش قوي من غير إيديك الجميلة اللي كانت بتمسك السكينة الألومنيوم وأبقى خايفة قوي لا تقطعها أو تجرحها من رقتها.
نفسي أقول لك وحشتيني
نفسي أقول لك واحشني إزاي سريرك ..
نفسي أقول لك وأوصف لك البرد بييجي إزاي يا تيتة لما إيدك الحلوة ما تغطينيش وتحضني وتحط المخدة واللحاف جنب الحيطة كويس علشان ما يجينيش البرد.
نفسي أقول لك إزاي الأغاني اللي كنتِ بتغنيها مع الراديو أو التليفزيون وتهزري بيها معايا لما أتضايق من حاجة وتخرجي مني ابتسامة غصب عني، كل الأغاني بقت غريبة جدًا.
نفسي أوصف لك حاجات كتير.
انتِ سامعة يا تيتة؟
انتِ سامعاني بكلمك أهوه؟؟
انتِ سامعاني يا جميلة؟؟
انتِ سامعاني دلوقت يا ترى؟
طب مين هيلعب معايا الكوتشينة ولما أغلبه هيقول لي إني بخمه؟
طب مين هيلعب معايا دومينو ويسحب الورق ويبص فيه ويرجعه تاني علشان ما يشيلش ورق كتير؟
طب مين ليَّ غيرك يا تيتة؟

نفسي
نفسي .. نفسي
أبطَّل أقول لك: وحشتيني

هناك تعليق واحد:

أشكر لك المتابعة والتفاعل بالتعليق